Wednesday, June 23, 2010

CITA-CITA TINGGI

Walaupun, kadang-kadang sukar untuk mencapai apa yang kita cita-citakan, namun kita semua digalakkan berusaha dengan gigih.

Saya mengakui agak payah bagi diri ini ingin mencapai atau memenuhi impian cita-cita tinggi, apabila saya berubat minggu lepas dan perawat tersebut menegur saya, betapa diri saya ini tidak akan mampu untuk melonjakkan diri jika keadaan kesihatan tidak mengizinkan.

Saya sememangnya berminat untuk berkecimpung di dalam hal kemasyarakatan, namun kedapatan kesukaran ekoran penyakit yang menimpa, terutama apabila ada orang yang tidak gemar kita bersama-sama menyumbang sehingga kita 'dibuat' menjadi sakit.

Sesiapapun tidak akan terlepas daripada ilmu hitam dalam apa jua bentuk seperti sihir di dalam dunia serba maju ini, jika ada orang yang masih merasa iri hati dengan kelebihan yang dimiliki oleh orang lain dan seseorang akan mengunakan ilmu syaitan ini untuk memusnahkan kehidupan dan kerjaya orang lain.

Maka, sila berhati-hati dengan seseorang, walaupun mungkin kita amat percaya kepadanya. Sihir masih laku dan akan dipergunakan terutama di dalam dunia politik. Orang tidak takut kepada kerja syirik ini, asalkan hajatnya tercapai.

Saya dikatakan oleh perawat itu bahawa saya selama hidup ini tidak benar-benar menikmati kehidupan berkeluarga, kerana mengejar cita-cita tinggi itu.

Saya dinasihati untuk memikirkan semula arah cita-cita saya itu.



2 comments:

Anonymous said...

I join. It was and with me. We can communicate on this theme. Here or in PM.

Anonymous said...

In my opinion it is obvious. I recommend to you to look in google.com