Thursday, June 06, 2013

Berfikir

Apa yang sedang kita fikirkan?
Bila kita berfikir?
Mengapa kita berfikir?
Siapa pula berfikir?
Di mana kita berfikir?
Bagaimana berfikir dengan baik?

Persoalan yang saya bangkitkan ini, jika kita semua sentiasa berfikir untuk kebaikan, manfaat untuk diri, keluarga dan masyarakat secara keseluruhannya, insyaAllah jiwa ini sentiasa pasrah, reda, ikhlas dengan apa yang kita miliki dan semua boleh bekerjasama dan tidak menjurus berkepentingan diri.

Maka, marilah kita berfikir secara rasional, berakhlak dan tidak emosional untuk mencapai hasrat kebaikan semua.

1 comment:

Unknown said...

Amanda Badan Kredit adalah satu-satunya yang benar pemberi pinjaman online karena saya mendapat pinjaman saya dari mereka.
Saya ingin menggunakan kesempatan ini untuk memperingatkan semua orang di sini untuk berhati-hati dari semua pemberi pinjaman pinjaman yang menimbulkan menjadi nyata. Mereka semua penipuan dan palsu dan niat mereka adalah untuk merobek Anda dari uang Anda sulit diperoleh.
Setelah saya bertemu dengan persyaratan dan kondisi perusahaan, pinjaman saya disetujui dan saya sangat mengejutkan, itu ditransfer ke rekening bank saya dalam waktu kurang dari 24 jam.
Anda dapat menghubungi Ibu Amanda melalui emailnya amandarichardssonloanfirm@gmail.com atau amandarichardson686@gmail.com dan Anda juga dapat menghubungi saya di email saya rasheedamuhammad10@gmail.com
Aku ingin kau menjadi penerima manfaat dari tawaran pinjaman nya.