Saturday, February 06, 2010

KURSUS

Gambar diambil ketika menghadiri Kursus Pemikiran Kreatif & Penyelesaian Masalah di INTAN, Bukit Kiara, Kuala Lumpur pada 27 - 29 Oktober 2009

Kelebihan Berkursus

1. Memperolehi ilmu pengetahuan, pelbagai maklumat, latihan dan kemahiran baru untuk pengamalan atau aplikasi tugas harian pejabat dan penghidupan.

2. Bersifat positif dan mendorong atau memotivasikan diri kerana pendedahan perkara yang berlainan dan bersifat strategik (change to different person).

3. Berkenalan dengan pelbagai lapisan atau peringkat pegawai atau jabatan untuk menimba pengalaman bekerja dan mampu menyesuaikan dengan pelbagai keadaan, bertujuan mematangkan pemikiran dan segala tindakan atau keputusan (educated).

4. Melahirkan pekerja atau sumber manusia yang sentiasa cekap, aktif, berinovatif, berwawasan dan bertenaga untuk menghasilkan 'outcome' yang ingin dicapai (better employee).

Marilah kita berusaha untuk pergi berkursus untuk kebaikan diri dan organisasi, bukannya untuk mengelakkan atau melarikan diri daripada bebanan kerja di pejabat.




No comments: